W miarę jak Amouage przechodzi dalej w swój „drugi cykl”, dyrektor kreatywny Christopher Chong celowo rozwija estetykę marki. Wierzę, że zaczęło to mieć miejsce wraz z parą wydawnictw Fate, które oznaczały koniec „pierwszego cyklu”.
Te perfumy wydawały się być zwieńczeniem estetyki, która została zbudowana w ciągu pierwszych sześciu lat nadzoru pana Chonga. Amouage zaczął przechodzić od czysto bliskowschodniej estetyki do stapiania się europejskiego rozmachu, który stał się cechą charakterystyczną. Dwa losy pokazały markę w równowadze między nimi. W „drugim cyklu” wydaje się, że Europejczyk zyskuje przewagę nad Bliskim Wschodem. Para wydań Journey z 2014 roku rozpoczęła definicję tej nowej formuły. Teraz wraz z wydaniem Myths Man i Myths Woman ewolucja trwa.
Myths Man został skomponowany przez perfumiarzy Daniela Visentina, Dorothee Piot i Karine Vinchon-Spehner. To chyba najbardziej ponure perfumy, jakie kiedykolwiek wydał Amouage. Jest we mnie jakiś maniak, który chce nazwać to elegią pana Chonga. W materiałach prasowych oba Mity inspirowane są surrealizmem. Jeśli mogę usunąć moje skojarzenie ze
świeżymi kwiatami, które otwierają Myths Man jakby były szykowane na pogrzeb, łatwiej mi dostrzec ukryty pod spodem surrealizm. Po prostu okazało się to bardzo trudne, ponieważ kwiatowy akord jest tak realistyczny, że prawie czuję zapach klimatyzowanego powietrza w domu pogrzebowym. Reszta rozwoju zapachu odchodzi od tego, ale nie na godzinę lub dwie.
Perfumiarze używają chryzantemy, irysa i róży jako kwiatowego otwarcia zapachu. To jest tak realne, jakby było bukietem zawierającym wszystkie trzy nuty, którymi mogę przesuwać nos od otwarcia do rozkwitu. Chryzantema jest najbardziej widoczna i to wywołuje w mojej głowie smutne skojarzenie. Woni zbyt wielu chryzantem w zbyt wielu domach
pogrzebowych. Jest nieco bardziej wzmocniona dodatkiem akordu skóry. To znowu nadaje wagę. Dopiero gdy rum, elemi i wetyweria postanowią, wyruszyć na staromodną stypę, nastrój się poprawia, sprawiając, że ostatnie kilka godzin to impreza zamiast pogrzebu. Perfumy Myth Man mają 14-16 godzinną trwałość przy przeciętnej projekcji.
Nie jestem pewien, czy inne osoby zachowają smutne aspekty, które kojarzę z wczesnym rozwojem. Wielu z łatwością zrozumie akord świeżego kwiatowego topu, który prowadzi do skóry i rumu. Myślę, że ci ludzie bardzo polubią Myths Man. Bardzo mi się podoba, ale ma też na mnie taki emocjonalny wpływ, że nie jestem pewien, czy będę go często nosić.
Zapach Myths Woman został skomponowany przez Nathalie Lorson. Oto obiecane surrealistyczne perfumy. Jest to układanka, w której elementy wydawały się złączone ze sobą. Tyle że obraz, który został przedstawiony, ma nieoczekiwaną moc niezgody. Ma kinetyczną rozdzielczość, która może być męcząca lub porywająca. Odkryłem, że jest to rodzaj perfumowej przejażdżki, którą chcę odbyć.
Nathalie Lorson zaczyna kompozycję od galbanum i liści fiołka. Jest to zielony skalpel mocno naostrzony, ponieważ wymaga precyzyjnych cięć we wczesnych chwilach. Niemal aż prosi się, by zakopano ją w ziemistej matrycy, którą pani Lorson dostarcza wraz z bogatą paczulą. Towarzyszy temu skórzany akord. Oto jeden z tych wymuszonych kawałków układanki, o których mówię. Skóra i zielona paczula współgrają ze sobą, ale są miejsca, w których po prostu się nie zazębiają. To tworzy ten kalejdoskopowy rozwój, który zaczyna próbować rozwiązywać różnice, nigdy tak naprawdę tego nie osiągając. Goździk dodaje świeżego kwiatowego aspektu tym perfumom w ruchu, czyniąc je jeszcze bardziej niesfornymi. Utrzymany jest pewien porządek, ponieważ mech, ambra i piżmo prezentują bardziej konwencjonalny akord wykończeniowy. Trwałość Myth Woman jest bardzo dobra, ma 12-14 godzin życia i ponadprzeciętną projekcję.
To trzecie perfumy od Amouage, które zawierały tę fazę ruchomych części, które być może trochę szlifują swoje koła zębate. Dla niektórych będzie to za dużo, a dla innych, takich jak ja, w sam raz. Niewiele marek podjęłoby ten krok. Wiele mówi, że pan Chong nie cofa się przed tym wyzwaniem. Zamiast tego pochyla się nad nim. Dlatego Myths Man i Myths Woman zapewniają prawdziwy surrealizm bez kompromisów.